No załamałam się. Z czego będę szydzić? Z czego się będę wyśmiewać i robić podsumowania w formie Top5? ;)
Najnowsza nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji z 23 maja 2011 “pozwala pod pewnymi warunkami na lokowanie produktu w filmach i całkowicie zakazuje lokowania w nich tematów“.
Oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli w serialu pojawi się olej, masło, samochód danej firmy to zostaniemy o tym poinformowani SPECJALNYMI PLANSZAMI, które będą wyświetlane przed emisją serialu i zaraz po przerwie (około 8 sekund). Aktorzy nie mogą już rozmawiać o danym produkcie. Nie usłyszymy zatem już więcej namawiania do zjedzenia Delicji, smarowania się Perfectą, czy definicji o oleju Kujawskim.

Nie mam pojęcia jak będą wyglądały plansze, które będą informować o produkt placement, który ukaże się w serialu - zobaczymy jesienią.

Jednak na poważnie strasznie się cieszę, że z seriali znikną reklamy produktów, które były szeroko omawiane przez bohaterów. A tym bardziej, że w polskim filmie przestaniemy oglądać jeden, wielki produkt placement. Jak będzie w praktyce? Zobaczymy niebawem.

Poniżej kilka przykładów najbardziej nieudanych.

Jeżeli widzisz ten tekst, włącz obsługę JavaScript-u w swojej przeglądarce.