Lokowanie product placement w 2015 – Top 5 POLSKA! [Najsłabsze]]

Szczerze mówiąc wybór nie był trudny, chociaż w zalewie promowanych produktów musiałam mocno zastanowić się, czy nie zrobić np. top 7, czy Top 10 😉
Które z produktów odbijają się czkawką na serialowych widzach?
Zapraszam do mojego Top.

Miejsce 5 – Rodzinka.pl

W zasadzie powiecie, że się czepiam bo produkty są bardzo dobrze lokowane – popatrzcie chociażby na wyjazdy, meble Ikea, czy stałego operatora sieci komórkowej.
Ale to po prostu jest jeden, wielki blok reklamowy! Po pewnym czasie człowiek zdaje sobie sprawę, że rozmowy o tym ile „Mega w jakim pakiecie” nie są do końca normalne.
Albo Cola jako napój na kolację u Natalii, która ma zupełnego świra na punkcie warzywek i zdrowej kuchni.
Rodzinka.pl musiała znaleźć się na w/w liście.

Miejsce 4 – Zziajani

Kiedy okazało się w wakacyjnej porze, że w Polsce powstaje nowy serial komediowy ucieszyłam się jak Reksio na szynkę 😉 Portale plotkarskie pluły znanymi nazwiskami i pamiętam, że sama w jakiejś sondzie głosowałam na Agnieszkę Sienkiewicz – kandydatce na główną rolę.
Miała być luźna opowieść o rodzinie. Wyszedł jakiś koszmarek z marką Ziaja w tle. Oglądałam trzy odcinki. Zdania mieć nie mogę – bo całość trwała jakieś uchyłki minut (2,45), a przeczytanie streszczenia zajmuje więcej czasu niż epizod.
Moje zażalenie jest proste. Po co to komu było?

Czy dzięki „Zziajanym” ktoś kupił jakiś produkt tej marki?

Miejsce 3 – Przyjaciółki – Rafaello, Ikea, samochód, Cola do śniadania, perfumy, firma jubilerska i ciuchy (+wiele więcej)

Lokowanie w najgorszej postaci. Pojawia się mężczyzna, a ja zastanawiam się od razu, czy nie ma przypadkiem cukierków Rafaello. Cały dzień w Ikea – żaden problem. Są również katalogi sklepu meblowego.

W zasadzie kto broni spłukanej matce dziecka kupować nowy samochód? 🙂 Ważne, aby był danej firmy i dobrze umieszczony podczas scen. Komu potrzebna logika?
A biżuteria, a oglądanie towarów, czy psikanie się perfumami? Wszystko z markowym logo. Wyjście do restauracji – Bam! Jak nie cukierki, to chociaż Avon.
Zauważyliście, że bohaterki rzadko dostają kwiaty? Pewnikiem ta sytuacja zmieni się, kiedy serial podpisze umowę z jakąś „pocztą”.

Miejsce 2 – Na dobre i na złe – Kruk
Lokowanie produktu pojawiło się w odcinku 615, a happy-end widzowie dostali w 616.
Jan miał problem z długiem, na szczęście pojawiła się firma windykacyjna z „zielonym” ptakiem w logo i miła przedstawicielka pokazała nieszczęśnikowi jak należy sobie radzić.
Nie będę uprawiać tutaj żadnej przepychanki. Powiem tylko jedno. Kruk to jedna z wielu firm, które bazują na prawnej niewiedzy przeciętnego zjadacza chleba. Wiadomo, że długi to rzecz przykra. Ale proszę Was – poczytajcie zanim wydacie chociaż 1zł 😉
Video wkleję niebawem :}

Miejsce 1 – Klan – abonament.

Tutaj w zasadzie nie ma o czym dyskutować. Wiem, że abonament radiowo-telewizyjny to kwestia sporna od kilku lat i ile głów, tyle pomysłów na płacenie/niepłacenie.
Ale dlaczego do promocji TVP wykorzystano seniorów? I czy dało się to gorzej przedstawić?
P.S. Postać Jeremiasza ma w tym Klanie przekichane 😉
Oceńcie sami…

Jedna odpowiedź do “Lokowanie product placement w 2015 – Top 5 POLSKA! [Najsłabsze]]”

  1. Cały Klan to jedna wielka propaganda. Rozumiem, że chcą przemycić pewne istotne kwestie ale robią to naprawdę słabo. Rodzinka.pl też mnie z rozwala: Boski siedzą nad rachunkami i starają się oszczędzać, dzieci chodzą w ubraniach po sobie ale nowy samochód co sezon to nie problem. Bardzo to wszystko ciekawe. Jeśli chodzi o Przyjaciółki, to też niestety bardzo nienaturalnie wypada lokowanie produktów. Szczególnie bezsensowna wydała mi się jedna rozmowa o kremie i jego zachwalanie, porażka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *