Oczywiście chodzi o listę tych, które w ostatnim czasie najbardziej rzuciły się w oczy. Reklama produktów w serialach bywa nadal antyreklamą. Nie jest tak źle, jak w ostatnim podsumowaniu - zauważono spadek w ilości częstowania dzieci ciasteczkami i picia przez całą rodzinę jogurtu na obniżenie cholesterolu. Ale jest się do czego przyczepić.
Jakie produkty ostatnio widzieliśmy? Które reklamy wkurzają, a które wręcz przeciwnie?

5 Miejsce - zestaw produktów potrzebnych do gotowania - Prymat, Lurpak - Przepis na życie
Oczywiście oko widza od razu wychwyci znajomą torebkę, czy nazwę reklamowanego masła. Ale jak na razie jest bardzo dobrze. Kamera ześlizguje się po napisie na opakowaniu, więcej czasu poświęcając patelni i jej zawartości. Ilość przypraw Prymat poustawianych na półkach w domu i restauracji też trochę za duża ale trzeba je jakoś wyeksponować.
Podejrzewam, że w Przepisie na życie pojawi się więcej znajomych produktów. Mam nadzieję, że żaden z bohaterów nie będzie zachwalał ich walorów jak było w przypadku oleju Kujawskiego czy sławetnego “Pomysł na” w Klanie.
4 Miejsce - BP Chichot losu i Przepis na życie
To nowy reklamodawca więc warto go umieścić w zestawieniu.
Nie jest źle. Stacja benzynowa pokazana jako miejsce spotkań i drobnych zakupów. Momentami za długie najazdy na logo ale da się przeżyć. Kawa, herbata w papierowych kubkach, proponowanie hot-dogów i zapiekanek. Ale jeszcze bez rozmów, że pysznie, szybko i tanio.

3 Miejsce - Alma Przepis na życie, M jak miłość,  Rodzinka.pl
Zauważcie, że jeśli w serialu bohater niesie papierową torbę z zakupami zazwyczaj wystaje z niej bagietka. Ostatecznie por ;) Tym lepiej, jeśli ekologiczna torba jest obdarzona napisem lub logo konkretnego sklepu. I niebezpiecznie granicę dobrego smaku zaczyna przekraczać Alma. Mam wrażenie, że sklep niebawem wystąpi w każdym serialu. Już teraz widzimy Almę od środka, na samochodach i przede wszystkim na torbach z zakupami. Trzecie miejsce za ilość reklam.

2 Miejsce - Bank Pocztowy - Ojciec Mateusz
Nie dość, że listonosz przynosi raty do domu, to jeszcze bez formalności prawie każdy może załatwić kredyt - np. Pluskwa - były więzień obecnie ogrodnik u Ojca Mateusza. Okazuje się, że każdy ma zdolność kredytową ;)
Jak miło, jak szybko i usłużnie. TVP postanowiła powrócić do korzeni najgorszego z możliwych sposobów na przedstawienie reklamy. Nie wystarczy informacja, kamera skierowana na logo, trzeba widzom dogłębnie wyjaśnić jakie Bank Pocztowy ma możliwości i jaką gamą środków dysponuje. Dlatego do babci starowinki, która ma kłopoty z pamięcią przychodzi listonosz z ratą emerytury, następuje rozmowa z policjantem i zapewnienia o dogodności danej usługi.
Szkoda tylko, że na operację oka dziecka Noculowa musiała zapożyczyć się w firmie lichwiarskiej. Taki strzał w kolano dla możliwości tego banku ;)

1 Miejsce - Minutka - Ranczo
Niestety w jednym z najlepszych polskich seriali pojawiła się nachalna reklama herbaty. I nie da się jej ominąć wzrokiem, jak przypraw czy masła. Minutką oplakatowano sklep Więcławskiej, a torebkę z widoczną nazwą trzyma Michałowa. Jak już wydaje Wam się, że tym razem udało się nie wkleić Minutki w odcinek - bach! Widzimy wikarego, który majestatycznie słodzi herbatę w kubku z logiem herbatki. Bardzo wkurza.

Mimo wszystko nowy sezon nie przedstawia się tak dramatycznie jak jesienny. Wystarczy sobie tylko przypomnieć Perfectę, Blue connect, Delicje i podobne cuda. Tak trzymać.
Ps. Suzuki przesadza z rozmowami na tle marki. Ale chyba lepiej jak znaczek nie jest brutalnie zaklejony czarną taśmą ;)